Wie zijn wij
About Bas & Nicolette
Bas Smit en Nicolette van Dam zijn een duo dat nooit stil zit. Als ze niet druk zijn met
ondernemen, dan zetten ze zich wel in voor de Kinderziekenhuizen van Oranje. Ze lanceerden in 2022 hun eigen rosé ChouChou, wat staat voor lieveling. Ook brachten ze de boeken Nederland heeft Alles (2021) en Amsterdam heeft Alles (2022) uit. En organiseren ze het leukste zomerevenement van het jaar: De Amsterdamse Zomer. Bas en Nicolette trouwden in 2015 en ze zijn de trotse ouders van dochters Lola-Lily en Kiki-Kate.
Smit&Co is een echt familiebedrijf, waarvan ze samen de gezichten zijn.
‘Having fun´ is zijn levensmotto. Bas Smit, vader van dochters Lola en Kiki en man van Nicolette van Dam is een gepassioneerd ondernemer en weet in alles wat hij doet onderscheidend, authentiek en geloofwaardig te zijn. Humor behoort tot zijn kernwaarden en dit is iets dat we terugzien op zijn social media account waar hij zijn bijna 850.000 volgers dagelijks een kijkje in zijn dynamische leven geeft.
Bas startte zijn carrière als handelaar op de optiebeurs, dit vervolgde zich in het vastgoed waar hij jarenlang samen heeft gewerkt met Roland Kahn. De opkomst van social media wekte zijn interesse en al jarenlang volgt Bas de ontwikkelingen hierin op de voet. Social media is een van zijn expertises geworden die hij met zijn visie succesvol weet toe te passen op de ondernemingen waarin hij en zijn vrouw Nicolette participeren.
Bas beheert een investeringsbedrijf met participaties in verschillende segmenten met focus op vastgoed, tech & food. Activiteiten waarin hij samen met zijn vrouw Nicolette in onderneemt zijn onder andere: het organiseren van het event ‘De Amsterdamse Zomer’. Bas is partner van De Paddelers waarmee ze door heel Nederland padelbanen openen. Ze hebben in 2021 hun eerste eigen boek 'Nederland heeft Alles' uitgegeven, een boek waarvoor ze in dat jaar een ontdekkingsreis door Nederland hebben gemaakt. Ze bezochten de mooiste plekken en deze zijn gebundeld in het boek. Afgelopen jaar hebben zij hun tweede boek 'Amsterdam heeft Alles' uitgebracht. Een nieuwe gids met 1000 adressen in Amsterdam, voor alle leeftijden en budgetten. Ze hebben Brasserie van Dam, familiebedrijf en waar begrip in Amsterdam met tevens een bezorgservice door het hele land. Maar ze hebben ook de innovatieve vendingmachine Junea, de Amsterdam Bracelet en managementkantoor Gamechangers waarin zij de belangen behartigen van bekende personalties waaronder Giel de Winter, Floris Göbel, Roxanne Kwant en anderen. Naast dit alles heeft Bas zijn eigen smitenco.nl waar hij unieke eigen producten verkoopt.
In alles wat hij doet wil Bas iets terugdoen voor de maatschappij. Hij is trots ambassadeur van het Prinses Maxima Centrum voor kinderoncologie en weet met zijn ludieke acties waarbij de social media kanalen van Bas en Nicolette groot draagvlak vormen, op zeer succesvolle wijze, geld in te zamelen voor het Prinses Maxima Centrum en andere goede doelen.
Bas zijn leven is 'never a dull' moment en met het grote enthousiasme voor alles wat hij doet maakt hij van iedere dag een feestje!
Actrice, presentatrice, restauranthouder, ondernemer en moeder; Nicolette van Dam is een duizendpoot met onbegrensde ambitie. Samen met haar broer runt ze Brasserie Van Dam en participeert ze als ondernemer in verschillende bedrijven. Ze is ambassadeur van Unicef, van Stichting Kinderziekenhuizen van Oranje en van de Nationale Postcodeloterij en zet zich samen met haar man Bas Smit actief in voor diverse goede doelen middels eigen geïnitieerde acties waarbij hun social media kanalen een groot draagvlak vormen.
Haar TV carrière start met de rol van Bionda in de populaire kinderserie ‘Zoop’ in 2004. Vervolgens speelde zij in 3 Zoop-films: ‘Zoop in Afrika’, ‘Zoop in India’ en ‘Zoop in Zuid-Amerika’. In 2006 werd Nicolette genomineerd voor een Gouden Kalf voor beste vrouwelijke actrice voor haar rol als Bionda in ‘Zoop in India’. Door de jaren heen was Nicolette in diverse films en series te zien als onder andere Baantjer, de dramaserie ‘Voetbalvrouwen’, Het Huis Anubis, K3 Love Cruise en F*ck de Liefde.
Sinds 2008 is Nicolette te zien als presentatrice van diverse programma’s, waaronder ‘Ik Wed dat ik het Kan’, ‘Help, Ons kind is te Dik’, ‘De Grote Woonwens’, ‘De Bloemenstal’, ‘My name is Michael’ samen met Koen Wouters, ‘De Achmea Kennisquiz’, ‘Beat the Crowd’ met Winston Gerschtanowitz, ‘Dance as One’,‘The Next Girl/Boy Band’ en ‘Kitchen Impossible’. Afgelopen seizoen was Nicolette een van de kandidaten in het programma The Masked Singer waarin ze het met haar karakter de Panter, tot de finale wist te schoppen.
Nicolette van Dam is trotse ambassadeur van de Stichting Kinderziekenhuizen van Oranje. Afgelopen jaar hebben zij in samenwerking met RTL Project Glimlach ruim 2.1 miljoen euro ingezameld voor onderzoek en projecten die bijdragen aan het verminderen van angst pijn en stress wegnemen en nog betere zorg en omstandigheden, voor kinderen en hun families realiseren. “Doordat ik zelf regelmatig de kinderziekenhuizen bezoek ervaar ik, hoe kinderen en hun families worden geholpen om hun ziekenhuisbezoek zo dragelijk mogelijk te maken en hoe ongelooflijk belangrijk dit is in hun strijd.”
Daarnaast is Nicolette trotse ambassadeur voor UNICEF. “Ik zet mij in voor UNICEF omdat zij wereldwijd als een krachtige, onafhankelijke, organisatie strijdt voor het welzijn van kinderen. Er zijn talloze projecten in vele landen, zelfs in Nederland, waar UNICEF het voortouw in neemt. Het lot van kinderen raakt mij. Zij moeten zich nog vormen in het leven en dat moeten ze kunnen doen in goede gezondheid en in vrijheid. Ik heb door verschillende reizen met eigen ogen kunnen zien hoe daadkrachtig de organisatie te werk gaat.
Nicolette is ambassadeur van de Nationale Postcode Loterij. Door het hele land reikt Nicolette met heel veel plezier verschillende prijzen uit voor de loterij, maar ook doet zij verslag van de goededoelenprojecten die dankzij de steun van de Postcode Loterij tot stand komen. Voor thema-uitzendingen heeft zij projecten van beneficiënten mogen bezoeken in Afrika, Zuid-Amerika en het Verre Oosten.
Samen met haar man Bas Smit participeert Nicolette is diverse ondernemingen. Social Media speelt een belangrijke rol in deze activiteiten waaronder het event ‘De Amsterdamse Zomer’, ze hebben in 2021 hun eerste eigen boek 'Nederland heeft Alles' uitgegeven, een boek waarvoor ze in dat jaar een ontdekkingsreis door Nederland hebben gemaakt. Ze bezochten de mooiste plekken en deze zijn gebundeld in het boek. Afgelopen jaar hebben zij hun tweede boek 'Amsterdam heeft Alles' uitgebracht. Een nieuwe gids met 1000 adressen in Amsterdam, voor alle leeftijden en budgetten. Ze hebben Brasserie van Dam, familiebedrijf en waar begrip in Amsterdam met tevens een bezorgservice door het hele land. Maar ze hebben ook de innovatieve vendingmachine Junea, de Amsterdam Bracelet, managementkantoor Gamechangers en Nicolette heeft een succesvolle kledinglijn bij Shoeby.
In 2015 trouwde Nicolette met haar grote liefde Bas en samen zijn zij trotse ouders van dochters Lola-Lily en Kiki-Kate.