Hulp nodig?
Frequently Asked Questions
Retourneren
Wat jammer dat je het product wilt terugsturen!
Je kunt via deze link van DHL op eigen kosten een retourlabel aanschaffen.
Zodra u niet aan de volgende eisen voldoet, kunnen wij hierdoor waardevermindering toepassen:
-Het product dient onbeschadigd te zijn.
-Het product dient in het originele folie te zitten en ongeopend te zijn.
-Het hangtag aan het product mag niet losgemaakt of afgeknipt zijn.
-Het retourpakket bevat het ordernummer '#'
Tijd voor retourneren:
i. binnen 14 dagen na ontvangst zonder voorafgaande melding retourneren, of
ii. binnen 14 dagen na ontvangst u van de herroeping op de hoogte brengen (melding van herroeping via mail: contact@smitenco.nl) en vervolgens binnen 14 dagen na die melding retourneren.
Wij betalen het gehele aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij wachten echter wel totdat wij het retour hebben ontvangen met het terugstorten van het bedrag. Mocht dit niet binnen de 14 dagen is een bewijs van terugsturen naar onderstaande retouradres voldoende.
Het retouradres voor het retour sturen van het product is:
QLS Fulfilment
T.a.v. Smit&Co
Kerkeplaat 11
3313 LC Dordrecht
Het retourneren van producten waarbij de netto-opbrengsten naar de goede doel gaat, willen wij zo beperkt mogelijk houden.
Helaas is het niet mogelijk om producten om te ruilen. Je kunt uiteraard wel je product retour sturen volgens de retourvoorwaarden en een nieuw product bestellen (indien voorradig).
Als jouw product beschadigd bij jou aankomt, is dat niet de bedoeling. We willen dan graag samen naar een oplossing kijken. Je kunt ons dan het beste een e-mail sturen via contact@smitenco.nl met jouw ordernummer en eventuele foto's van het product en dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.
Bestellen
De onderstaande stappen geven aan hoe jij jouw Smit&Co producten kunt bestellen:
1. Gan naar www.Smitenco.nl en selecteer jouw favorieten producten.
2. Via onze website kan je jouw favorieten product bestellen door deze toe te voegen aan de winkelmandje.
3. Het winkelmandje kan je rechtsboven in het scherm vinden. In het winkelmandje vind je een opsomming van de producten die je hebt geselecteerd.
4. Je kan er voor kiezen om je gehele bestelling in te laten pakken voor €5.
5. Je accepteert onze algemene voorwaarden en je kan je bestelling afronden.
6. Vervolgens wordt je gevraagd je verzendgegevens in te te vullen. Deze gegevens zijn noodzakelijk om jouw pakketje te versturen.
7. Heb je een kortingscode of giftcard? Vul deze dan in links onderin bij het gelijknamige kopje.
8. Je wordt doorverwezen naar het betaalproces. Je verzendkosten worden berekend en het totaal bedrag van je bestelling vind je onderaan de pagina. Je heb een aantal mogelijkheden om je bestelling te betalen: Apple Pay, PayPal, IDeal, Google Pay en Creditcard (Visa en Maestro). Wanneer u kiest voor de betaalmethode creditcard, wordt deze pas belast na levering van de producten. Je wordt doorverwezen naar de website van je betaalmaatschappij om de betaling te voldoen.
9. Zodra de betaling akkoord is, ontvang je direct een bevestiging per email van je bestelling. Wij gaan aan de slag om je bestelling te verzenden.
We werken met verschillende betaalmogelijkheden: Apple Pay, PayPal, CreditCard, IDeal, ShopPay en Google Pay. Indien je voor CreditCard kiest, kun je met VISA, American Express, Union Pay, Mastercard en Maestro betalen. Deze wordt pas belast na levering van de producten.
Zodra jouw bestelling succesvol is afgerond, ontvang je per e-mail een orderbevestiging op het door jouw opgegeven e-mailadres. Wanneer jouw pakketje ons fulfilment center heeft verlaten, ontvang je een tweede mail met hierin de track en trace link. Met deze link kan je jouw pakketje volgen tot aan de bezorging.
Zodra jouw bestelling geplaatst is, kan je binnen enkelen minuten nog je adres wijzigen door een email te sturen naar: contact@smitenco.nl
Wij werken met een geautomatiseerd systeem. Na enkelen minuten is jouw pakketje al ingepakt en verzonden. Houd er daarom altijd rekening mee dat wij het adres niet meer kunnen aanpassen.
De verzendkosten voor het thuis sturen van jouw gekochte producten kan je vinden in het winkelmandje, bij het afreken proces.
De kosten zijn afhankelijk van het gewicht van jouw producten.
Een brievenbuspakket in Nederland kost €3,95.
Een pakket in Nederland kost €4,95.
Vanaf €50,00 verzenden we jouw order gratis binnen Nederland.
De producten van 'Nederland heeft Alles' zijn inclusief verzendkosten. Dit wordt op de productpagina aangegeven bij het desbetreffende product.
Mocht je een product willen retourneren, dan zijn de retourkosten voor jouw eigen rekening.
Ja klopt, alle vermelde prijzen in onze webshop zijn inclusief BTW en daarmee dus consumentenprijzen.
Dat kan zeker! Je kunt voor 5 euro je gehele bestelling laten inpakken. Je kunt de inpakservice kiezen als je een product in je winkelmandje hebt gelegd.
Bas Smit en Nicolette van Dam zetten zich in voor verschillende goede doelen. Ook op Smit&Co halen zij geld op voor deze goede doelen. Bij de geselecteerde producten staat duidelijk aangegeven naar welk goed doel de netto-opbrengsten gaan.
Het retourneren van producten waarbij de netto-opbrengsten naar de goede doelen gaan, proberen we zo veel mogelijk te beperken.
Op de webshop staan zeer gelimiteerde producten en daarom weten we nooit of een product nog terug zal komen.
Verzenden
We streven ernaar dat alle bestellingen die op werkdagen voor 22:30 uur zijn besteld , dezelfde dag te verzenden indien ze voorradig zijn. Bestellingen die in het weekend worden geplaatst voor 21:00 uur worden maandag verzonden. Je bestelling is te volgen via een Track & Trace code van DHL.
Je wordt via de mail op de hoogte gehouden van je bestelling en de verzending. Je ontvangt via MyParcel/DHL een email met de track en trace link van je bestelling. Houd deze goed in de gaten, dan ben je op de hoogte wanneer je bestelling wordt bezorgd. Mocht het DHL niet lukken om je pakketje te leveren, dan wordt het pakketje bij de dichtstbijzijnde DHL ParcelShop gebracht. Via de track en trace link wordt je hiervan op de hoogte gebracht. Het pakketje moet je binnen 7 dagen ophalen bij de DHL ParcelShop, anders wordt het pakketje automatisch naar ons retour gestuurd. Je zal dan opnieuw de bestelling moeten plaatsen via onze website.
We vinden het erg belangrijk om ons steentje bij te dragen aan een betere wereld. Daarom is Smit&Co partner van het GoGreen compensatieprogramma van DHL waarbij we de Co2 die we met het bezorgen van de pakketten uitstoten compenseren. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat de pakjes 100% klimaatneutraal worden verzonden.
Als jij een adres hebt ingevuld tijdens het bestellen waarin de postcode, huisnummer of straatnaam niet overeenkomt, dan kan je bestelling niet worden verwerkt. Je ontvangt van DHL een email waarin je het adres kan aanpassen. Zodra wij de juiste adresgegevens hebben ontvangen, kan je bestelling worden verwerkt.
Klantenservice
Mocht je contact met ons op willen nemen met een vraag over een product of een bestelling dan kan dit via het contactformulier op de website of stuur een mail naar contact@smitenco.nl. We streven ernaar jouw e-mail binnen 48 uur te beantwoorden.
Mocht je een vraag hebben over waar je pakket is, dan kan je het beste contact opnemen met de klantenservice van DHL.
Smit&Co B.V.
Oud Bussummerweg 21
1272 PT Huizen
Telefoonnummer: +31683607492
Bereikbaarheid: van maandag t/m vrijdag vanaf 09:30 tot 17:30 uur
E-mailadres: contact@smitenco.nl
KvK-nummer: 81542089
Btw-nummer: NL862131807B01
Alle aanvragen voor Bas Smit en Nicolette van Dam lopen via Leontine Mourits van Gamechangers. Je kunt haar bereiken door een e-mail te sturen naar leontine@gamechangers.nl.
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.
Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier of via contact@smitenco.nl. Je krijgt van ons binnen 48 uur na ontvangst van jouw klacht een inhoudelijke reactie. Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van jouw klacht dan kun je deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Mocht je interesse hebben om jouw producten via dit platform te verkopen, dan kan je een e-mail sturen naar contact@smitenco.nl en laten we jou zo snel mogelijk weten of er mogelijkheden zijn.
Bij onze kunststof monturen kan het helpen om de uiteinden van de pootjes omhoog of iets strakker te maken, zodat de zonnebril goed aansluit achter de oren. Dit kun je doen door de pootjes ongeveer 30 tot 60 seconden in warm water (niet kokend) te houden en direct daarna de uiteinden voorzichtig omlaag en naar binnen de drukken.
Abonneer je hier op de Smit&Co nieuwsbrief en blijft op de hoogte van onze nieuwste producten! Je ontvangt een e-mail bij nieuwe productlanceringen of aanbiedingsacties.