‘Having fun´ is zijn levensmotto. Bas Smit, vader van dochters Lola en Kiki en man van Nicolette van Dam is een gepassioneerd ondernemer en weet in alles wat hij doet onderscheidend, authentiek en geloofwaardig te zijn. Humor behoort tot zijn kernwaarden en dit is iets dat we terugzien op zijn social media account waar hij zijn bijna 900.000 volgers dagelijks een kijkje in zijn dynamische leven geeft.

Bas startte zijn carrière als handelaar op de optiebeurs, dit vervolgde zich in het vastgoed waar hij jarenlang samen heeft gewerkt met Roland Kahn. De opkomst van social media wekte zijn interesse en al jarenlang volgt Bas de ontwikkelingen hierin op de voet. Social media is een van zijn expertises geworden die hij met zijn visie succesvol weet toe te passen op de ondernemingen waarin hij en zijn vrouw Nicolette participeren.

Bas beheert een investeringsbedrijf met participaties in verschillende segmenten met focus op vastgoed, tech & food. Activiteiten waarin hij samen met zijn vrouw Nicolette in onderneemt zijn onder andere: het organiseren van het event ‘De Amsterdamse Zomer’. Bas is partner van De Paddelers waarmee ze door heel Nederland padelbanen openen. Ze hebben dit jaar hun eerste eigen boek 'Nederland heeft Alles' uitgegeven, een boek waarvoor ze het afgelopen jaar een ontdekkingsreis door Nederland hebben gemaakt. Ze bezochten de mooiste plekken en deze zijn gebundeld in het boek. Ze hebben Brasserie van Dam, familiebedrijf en waar begrip in Amsterdam met tevens een bezorgservice door het hele land, de foodlijn LET’S MAKE IT FUN BETTER YUM waarmee ze verrassende foodconcepten op de markt brengen met groente en fruit.  Maar ze hebben ook de innovatieve vendingmachine Junea, de Amsterdam Bracelet en managementkantoor Gamechangers waarin zij de belangen behartigen van bekende personalties waaronder Giel de Winter, zanger Rolf Sanchez, Mikky Kiemeney en anderen. Naast dit alles heeft Bas zijn eigen smitenco.nl waar hij unieke eigen producten verkoopt.

In alles wat hij doet wil Bas iets terugdoen voor de maatschappij. Hij is trots ambassadeur van het Prinses Maxima Centrum voor kinderoncologie en weet met zijn ludieke acties waarbij de social media kanalen van Bas en Nicolette groot draagvlak vormen, op zeer succesvolle wijze, geld in te zamelen voor het Prinses Maxima Centrum en andere goede doelen.

Bas zijn leven is 'never a dull' moment en met het grote enthousiasme voor alles wat hij doet maakt hij van iedere dag een feestje!